Σάββατο, 27 Ιουλίου 2013


Η συμμετοχή μας στα κοινωνικά δίκτυα











Web 2.0 ή αλλιώς facebook, twitter, myspace, hi5 και πάει λέγοντας. Η ιστορία είναι απλή. Γράφεσαι, βάζεις στοιχεία και φωτογραφίες (κάποιοι βάζουν και video), βρίσκεις φίλους και γνωστούς και είσαι έτοιμος!. 

Τελικά είναι καλό να συμμετέχει κανείς σε κοινωνικά δίκτυα; Και ιδιαίτερα τα παιδιά; Η απάντηση είναι πολύ λεπτό ζήτημα, οπότε ας προσπαθήσουμε να δώσουμε μία άλλη ερώτηση που θα μας βοηθήσει. -Πρέπει οι γονείς να επιτρέπουν στα παιδιά τους να συμμετέχουν σε τέτοια δίκτυα; Ως καθηγητής πληροφορικής σε ιδιωτικό φροντιστήριο καθημερινά συναναστρέφομαι με δεκάδες γονείς και παιδιά. Τα περισσότερα παιδιά – σχεδόν όλα θα έλεγα- είναι εγγεγραμμένα στο Fb (Fb=Facebook) και μοιράζονται τις σκέψεις τους, φωτογραφίες, προσωπικά δεδομένα με γνωστούς-άγνωστους. Από την άλλη οι γονείς δεν τα γνωρίζουν τα πράγματα τόσο καλά (από την εμπειρία μου πάντα). Γνωρίζουν μεν ότι το παιδί τους μπαίνει σ’ αυτό που λέγεται Fb αλλά οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα τι μπορεί να κάνει το Fb στα παιδιά τους. 

Οι κίνδυνοι που εγκυμονούν είναι πολλοί. Από το να πάρει κάποιος τις φωτογραφίες που βάζουν –μερικές φορές άκρως προκλητικές ιδίως από κορίτσια ηλικίας 14-18 ετών- μέχρι να τα παρενοχλήσουν (σεξουαλικά) ή και να προσποιηθούν συνομήλικο τους με σκοπό να κλείσουν συνάντηση. 

Εδώ θα πει ένα γονιός «Αυτό ήταν. ΤΕΛΟΣ Ελενίτσα το fb» 

- Αγαπητέ γονιέ, υπάρχουν και τα Internet café. Ότι και να κάνεις το διαδίκτυο θα το χρησιμοποιήσει το παιδί όπου κι αν βρίσκεται. Άρα η απαγόρευση ΔΕΝ είναι λύση σε καμία περίπτωση. 

Πάμε στο σχέδιο 2: Έλεγχος ή παρακολούθηση ή επιβολή περιορισμών 

Αυτό είναι πολύ καλή ιδέα αλλά προϋποθέτει κάτι: Να έχει τη γνώση ο γονιός του χειρισμού ενός υπολογιστή και να μπορεί να αξιολογήσει την δραστηριότητα που έχει το παιδί στο Internet. Ως λαός ειδικά στην επαρχία, έχουμε μείνει στην Εποχή του, «Να είσαι καλό παιδί, πρόσεχε, μην αργήσεις το βράδυ, να τρως όλο το φαϊ σου» και άλλες τέτοιες συμβουλές καλές μεν, αλλά άχρηστες τελείως για το συγκεκριμένο θέμα. Θυμάστε κάποτε που λέγανε… Το αλεπουδάκι δεν γίνεται να είναι πιο έξυπνο από την αλεπού;… ε τώρα γίνεται.. Το παιδί είναι πιο εξοικειωμένο με την τεχνολογία , τους υπολογιστές και το Ιντερνετ και ο γονιός είναι στα μαύρα μεσάνυχτα με πολύ βασικές γνώσεις. 

Κάντε μερικές ερωτήσεις στον εαυτό σας (γονείς) τύπου: 

- Ποιους έχει φίλους στο Fb; 

- Τι φωτογραφίες και Video ανεβάζει; 

- Ποιος και τι σχόλια κάνει στις φωτογραφίες του/της; 

- Έχει μέσα προσωπικά στοιχεία όπως διευθύνσεις, τηλέφωνα κλπ. 

Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις, τότε μάλλον δεν ξέρετε ακριβώς τι κάνει το «αλεπουδάκι» όταν κάθετε μπροστά από τον υπολογιστή. 

Τι θα πρότεινα…; 

Μάθετε τι είναι το facebook και πως λειτουργεί. Εν ανάγκη κάντε ένα λογαριασμό και γίνετε facebookoφίλοι με το παιδί σας, Έτσι θα μπορείτε να βλέπετε ποιους κάνει φίλους και τι υλικό ανεβάζει επάνω, χωρίς όμως να του δίνετε την αίσθηση ότι το παρακολουθείτε. ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΧΑΖΟ ΝΑ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ. ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ. Απλά μάθετε να δουλεύετε τον υπολογιστή και ασχοληθείτε με τα κοινωνικά δίκτυα, μπείτε σε αυτά και παίξτε, μοιραστείτε με το παιδί σας πράγματα εκεί. 

Η φυσική επικοινωνία στο σπίτι είναι πολύ σημαντική και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό. Όταν όμως έχουμε την ευκαιρία να μειώσουμε το χάσμα γενεών με πολύ απλό τρόπο, τότε είναι νομίζω υποχρέωση όλων των γονέων να δώσουν την ευκαιρία – στον εαυτό τους – να έρθουν πιο κοντά με τα παιδιά τους, έστω μέσα από ένα Fb ή γενικότερα από τον υπολογιστή (παίζοντας παιχνίδια on-line, chat κλπ)




Feedzilla: Europe News

BBC News - Politics

Harvard Magazine email Archive Feed

ΤΥΠΟΣ

« »

EMSC - Last 50 earthquakes worldwide