Επίσης, στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου, παρουσιάζεται βιντεοπροβολή με τα έργα των φωτογράφων Robert Adams, Daniel Beltrá, Mohamed Bourouissa, Philippe Chancel, Edmund Clark, Carl De Keyzer, Luc Delahaye, Rena Effendi, Jacqueline Hassink, An - My Lê, Joel Sternfeld και Guy Tillim, που επιλέχθηκαν στην τελική φάση του τέταρτου βραβείου Pictet, με θέμα τη «Δύναμη».
Το βραβείο Pictet περιλαμβάνει το χρηματικό έπαθλο των 100.000 ελβετικών φράγκων, που απονέμεται στον φωτογράφο, ο οποίος, σύμφωνα με τη γνώμη μιας ανεξάρτητης επιτροπής, παρήγαγε μια σειρά έργων που ανταποκρίνεται πιο πειστικά στο εκάστοτε θέμα του βραβείου, και τη φωτογραφική αποστολή (commission), η οποία αποτελεί μια μορφή πρόσκλησης σε έναν από τους φωτογράφους της τελικής φάσης του κάθε βραβείου να ταξιδέψει και να φωτογραφίσει μια συγκεκριμένη περιοχή, όπου η τράπεζα Pictet & Cie υποστηρίζει ένα σχέδιο βιωσιμότητας.
Ο πρώτος κύκλος του βραβείου είχε ως θέμα το «Νερό (Water)», ο δεύτερος τη «Γη (Earth)», ο τρίτος την «Ανάπτυξη (Growth)» και ο τέταρτος τη «Δύναμη (Power)». Στους φωτογράφους Munem Wasif, Ed Kashi, Chris Jordan και Simon Norfolk, των οποίων το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανατέθηκε να φωτογραφίσουν το Μπαγκλαντές, τη Μαδαγασκάρη, την Κένυα και το Αφγανιστάν, αντίστοιχα στους τέσσερις κύκλους του βραβείου.
Munem Wasif - «Αλμυρά Δάκρυα: Ζωές ξεχασμένες στη Σαθκίρα του Μπανγκλαντές»
MUNEM WASIF
Ed Kashi - «Μαδαγασκάρη: Μια χώρα εκτός ισορροπίας»
ED KASHI
Chris Jordan - «Ushirikiano: Χτίζοντας ένα βιώσιμο μέλλον στη Βόρεια Κένυα»
Στη φωτογραφική αποστολή «Ανάπτυξη» (2011), το έργο του Chris Jordan επικεντρώνεται στην επισφαλή ύπαρξη και διαβίωση των κοινοτήτων της Βόρειας Κένυας, η οποία μαστίζεται από καταστροφική ξηρασία. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Συνάντησα μη κυβερνητικούς οργανισμούς να δουλεύουν με τις τοπικές φυλές για να δημιουργήσουν έναν βιώσιμο τρόπο ζωής, βασισμένο στη μέριμνα και τη διάσωση του περιβάλλοντος, την προστασία της άγριας ζωής και την ειρήνη. Παρά τις τεράστιες αντιξοότητες, μεταξύ των οποίων η φτώχεια, η ξηρασία, το παράνομο κυνήγι άγριων ζώων, καθώς και την εισβολή αμφίβολης ποιότητας θρησκευτικής, εμπορικής και εκπαιδευτικής κουλτούρας, αυτή η ήσυχη, μικρής εμβέλειας επανάσταση, της οποίας ηγούνται οι γέροντες των φυλών, φέρνει σταδιακά ειρήνη και σταθερότητα σε μία μεγάλη περιοχή της Κένυας.
Αποτελεί, ίσως, ειρωνεία το ότι οι πιθανότητες επιτυχίας τους μακροπρόθεσμα εξαρτώνται, κυρίως, από εμάς, τον υποτιθέμενο ανεπτυγμένο κόσμο και το κατά πόσο μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που ζούμε, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό το κομμάτι της Κένυας ρημάζεται ολοένα και περισσότερο από τις συνέπειες της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής».
Simon Norfolk - «Η εποχή της καταστροφής»
SIMON NORFOLK
.Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης: Ναυάρχου Βότση 4, Αποθήκη Α' - Λιμάνι Θεσσαλονίκης, τηλ.: 2310 566716.